понеделник, 1 февруари 2016 г.

Как се приготвят веган бургери


Веган бургерите могат да се превърнат от обикновено ястие в едно много оригинално, давайки място на творчеството, експериментирайки с безброй продукти. Ето как:

Сместа

За да се заредите с протеини, бургерите с киноа и леща или комбинацията от тофу и спанак са идеални. Ако пък ви се хапват зеленчуци, но приготвени по различен от обичайния начин, можете да помислите например за бургер от тиквички, патладжан или карфиол.

Свързващите съставки

Някои бургери в сравнение с други имат по-голяма нужда от свързващи съставки, за да не се разпаднат по време на пържене или печене. Ето и някои от тях:

Картофи: те са идеални за сгъстяване на сместа, благодарение на нишестето, което съдържат и способността им да абсорбират вода.  Освен това ще дадат на бургерите мека и суха консистенция, но без да ги изсушават. Сварете картофите, след което ги смачкайте на пюре и прибавете към сместа.

Бобови растения: също както картофите освен, че са основен компонент на нашите бургери, когато са пасирани абсорбират излишната вода и ги правят по-меки.

Брашно: то винаги свързва съставките. Тези, които се използват най-често са от бобови растения, като брашното от нахут или соя. Брашната от зърнени култури са идеални за панировка, при пържене бургерите образуват хурпкава коричка.

Киноа: сварената и пасирана киноа, комбинирана с бобови култури се превръща в идеална свързваща съставка. Благодарение на “лепкавата“ й консистенция успява да свърже всякаква смес.

Галета: както брашното така и галетата освен, че свързва съставките, прави панировката хрупкава. Препоръчвам единствено галетата от пълнозърнест хляб.

Печене и пържене

Ако предпочитате бургерите ви да са light, тогава фурната е най-подходящия вариант. Печете на 180°С на вентилатор (максимум 200°С) докато бургерите не придобият златисто-кафяв цвят и от двете страни. Ако искате по-апетитен бургер, може да го изпържите на котлона с малко зехтин екстра върджин в продължение на 5-6 минути от всяка страна, докато не се образува лека коричка. А за да постигнете средно положение, без да изпитвате гузна съвест от пърженето, преди да пъхнете бъргерите във фурната ги намажете с малко зехтин.

Добър апетит!

Милена Моллова

Присъедини се към нас, стани член на групата ни във FaceBook (ОТ ТУК), където си говорим за всичко що е НАТУРАЛНО И НОСИ ЗДРАВЕ: здраве от природата, здравословна храна и напитки, натурална козметика.




giudizio

0 коментари:

Публикуване на коментар