вторник, 31 май 2016 г.

Заместители на животинските мазнините



Като цяло, избягвайте растителните масла, които обикновено са хидрогенирани и повишават стойностите на "лошия" холестерол.

Олиото от различните видове ядки и семена е отлично в гурме кухнята: използвайте го в салатените дресинги или поръсено върху пресни зеленчуци. 

Случаите, в които мазнините улесняват готвенето или печенето е хубаво да се използват такива с по-деликатен вкус, като слънчогледовото или шафранковото олио.

Зехтинът екстра верджин е един отличен избор. Неговия великолепен аромат подхожда идеално на салати и сотирани ястия.

Фъстъченото олио е много добре познато и е идеално за сотираните ястия, защото издържа на по-високи температури. 

Сусамовото олио придава отлично добър вкус, особено на ориенталските ястия. 

Лененото олио не е подходящо за готвене поради състава си, но съдържа Омега 3 мастни киселини и може да се използва като заместител на рибеното масло. Използвайте го вместо масло върху царевицата или върху зеленчуците приготвени на пара.

Един от най-добрите заместители на мазнините за приготвянето на сладки, бисквити и сладък хляб е пюрето от сушени сини сливи: не променя вкуса на крайния продукт, какъвто е случаят с другите заместители:

Пасирайте 100 грсушени сини сливи (без костилката) и ги разредете с 125 мл вода. Заместете количеството олио в рецептата с една доза от получената смес равна на 3/1 (например, 3 супени лъжици зехтин се заместват с една супена лъжица от получената сливова смес). В някои рецепти може да се използва смачкан банан, но той не задържа влагата както сместа от сушените сини сливи, освен това променя вкуса.

Милена Моллова

Присъедини се към нас, стани член на групата ни във FaceBook (ОТ ТУК), където си говорим за всичко що е НАТУРАЛНО И НОСИ ЗДРАВЕ: здраве от природата, здравословна храна и напитки, и натурална козметика.


giudizio

0 коментари:

Публикуване на коментар