петък, 13 май 2016 г.

Пастет от черна леща и маслини


Деликатния и кремообразен пастет от леща, намазан върху препечена филийка, крекер или парченце чушка е идеалната разядка. Може да го сервирате към аперитива или да си направите сандвичи и да ги хапнете в парка - точния избор за всякакъв повод.  

Лещата е известна с високото си съдържание на протеини: съдържа повече протеини от останалите бобови растения (с изключение на соята), два пъти повече от зърнените култури и в пъти повече от всички други храни от растителен произход.

Съдържанието на мазнини (полиненаситени) е много ниско (2-3%), ето защо лещата се препоръчва при нискомаслени диети.

Лещата съдържа високо количество витамини от групата В и минерали, от които желязо, фосфор, цинк, калций, манган.

Фибрите на лещата са разтворими и неразтворими: и двата вида са много важни за регулиране на чревните функции.

Комплексните въглехидрати съдържащи се в лещата се абсорбират и усвояват бавно, затова поддържат стабилно нивото на кръвната захар, и макар в ограничени количества, могат да влязат в хранителния режим на диабетици. 

Но внимание, тези които страдат от колит трябва да консумират леща в умерени количества.

Необходими продукти за 4 порции

1 чаша сварена и отцедена леща
4 с.л. маслини без костилки
1 с.л. тахан
2 скилидки чесън
шепа листа от босилек
фина морска сол
черен пипер

Начин на приготвяне

Изсипете всички продукти в кухненския робот и смелете докато не получите хомогенна смес. Ако е необходимо добавете мъничко вода (ако предпочитате, може да пръснете малко лимон).

Сервирайте със стайна температура с препечени филийки, крекери или зеленчуци по избор.

Добър апетит!

Милена Моллова

Присъедини се към нас, стани член на групата ни във FaceBook (ОТ ТУК), където си говорим за всичко що е НАТУРАЛНО И НОСИ ЗДРАВЕ: здраве от природата, здравословна храна и напитки, натурална козметика.


giudizio

0 коментари:

Публикуване на коментар