петък, 10 юни 2016 г.

Патладжанени рулца с плънка от тофу и маслини



Ако искаме да приготвим едно леко и лятно ястие с патладжани, то тогава е хубаво да не ги пържим, защото ще поемат много олио. Можем да им се насладим като ги изпечем (каквато е днешната рецепта), или ако ги сварим и овкусим с подправки и зехтин.

Но преди да минем към рецептата, нека разгледаме свойствата на патладжана и видим защо е хубаво да присъства на трапезата ни:
  • има благоприятен ефект върху функцията на черния дроб и е особено полезен при възстановяване след продължителни заболявания или в съчетание с продължителна медикаментозна терапия;
  • патладжанът има жлъчегонно и холеретично действие (стимулиращо отделянето на жлъчка от чернодробните клетки); 
  • в състояние е да понижи нивата на холестерол в кръвта;
  • стимулира диурезата и по този начин спомага за отстраняването на отпадъци от тялото. 
Внимание! Патладжани не трябва да консумират хора с остри възпалителни процеси на стомашно-чревния тракт.

Другата основна съставка в днешната рецепта е тофуто. То е кралят на соевите продукти, богато е на протеини, което го прави фундаментално за веганския хранителен режим. Вкусът му не е натрапчив и с лекота поема ароматите на останалите продукти.

Виж още: Заместители на месото, пернатите и рибата

Патладжанени рулца с плънка от тофу и маслини

Необходими продукти за 4 проции

2 средно големи патладжана
250 гр. натурално тофу
2 с.л. черни маслини без костилките
½ ч.л. кимион на прах
щипка лют червен пипер
зехтин екстра върджин
фина морска сол

Измийте патладжаните, ако желаете ги обелете, но не е задължително и ги нарежете по дължина на широки ивици, приблизително 0,5 см. Поръсете патладжанените резени със сол и ги оставете да се отцедят от горчивия им сок за около 30 минути. Измийте ги и подсушете с кухненска хартия.

На  грил тиган с малко зехтин и щипка сол запечете патладжанените резени и от двете страни. Ако не разполагате с такъв, поставете резените в тавичка. Загрейте фурната на 175 градуса. Намажете двете страни на патладжаните със зехтин, поръсете ги със сол и печете 15-ина минути, докато не станат златисто-кафяви и омекнат.

Междувременно в тенджерка с вода и малко сол кипнете тофуто за 10 минути.

Пасирайте с блендера изцеденото тофту, маслини, лют пипер, кимион и две лъжици зехтин до получаването на желаната консистенция.

Намажете патладжанените резени с получения крем и ги навийте на рулца.

Сервирайте рулцата със салата по избор.

Виж още: Пастет от черна леща и маслини

Добър апетит!

Милена Моллова

ПРЕПРАТКИ:

Facebook страница: VeganZona



giudizio

0 коментари:

Публикуване на коментар