вторник, 11 октомври 2016 г.

Чипс от тофу със сусам и подправки по избор


Преди да преминем към рецептата, нека първо се спрем на производството на тофу. Този процес започва с накисването на жълта соя за 12 часа. След изтичане на времето, зърната се смилат и пресяват, а получената каша се вари и прецежда. Течността, която се добива е соево мляко. Соевото мляко на свой ред се подсирва с калциев сулфат или лимонов сок и се оставя да узрее.

Тофуто има вид и консистенция на сирене, но за разлика от млечните продукти то е бедно на мазнини и не съдържа холестерол, който е основна причина за сърдечно-съдовите заболявания. Също така тофуто е бедно на натрий.

Според това колко време е зряло тофуто, то осигурява 6-17% протеини и е добър източник на витамини. Протеините от соя, както и тези на рибата и месото, съдържат всички незаменими аминокиселини. Следователно хората, които ядат соеви продукти като тофу, могат да се въздържат от консумацията на животински продукти.

Виж още: Пълнозърнест и диетичен чипс тортила с гуакамоле

Чипс от тофу със сусам и подправки по избор

Необходими продукти

125 гр. тофу
сусам
морска сол
подправки по избор

Начин на приготвяне

Нарежете тофуто на много тънки филийки с дебелина около 2 мм, а след това на триъгълници.

Наредете триъгълниците от тофу в тава постлана с хартия за печене. Поръсете всички триъгълници със сол. Една част от тях може да овкусете със сусам, а друга с подправки по избор (на снимката съм използвала лют червен пипер, кимион и чесън на прах). Обърнете ги и повторете операцията.


Печете в предварително загрята фурна на 180°C в продължение на 15-20 минути, до златисто. Обърнете чипса по средата на времето предвидено за печене. Когато е готов чипсът става хрупкав.

Да ви е сладко!

Милена Моллова

ПРЕПРАТКИ:

Facebook страница: VeganZona




giudizio

0 коментари:

Публикуване на коментар