вторник, 25 октомври 2016 г.

Суши с киноа веган


Днешната вкусотийка ще е с киноа, затова преди да преминем към рецептата, нека видим какви са нейните характеристики.

Произхождаща от Южна Америка, киноата често е бъркана за зърнена култура поради високото ѝ съдържание на нишесте. На практика обаче, тя е свързана със спанака, толкова много, че вкусът на листата им е много сходен.

Коноата има множество хранителни качества. Тя съдържа протеини, въглехидрати и фибри, както и две есенциални аминокиселини: лизин и метионин. Последната помага за метаболизма на инсулина. Освен това, тя е богата на витамини и минерали като магнезий, калций, желязо, витамин С и витамин Е.

Тъй като киноата е много хранителна, нейната консумация се препоръчва особено на деца, бременни жени, спортисти и пациенти в процес на възстановяване. Нейното високо съдържание на протеини, макар и не по-високо от повечето бобови растения, я правят  чудесна алтернатива на протеините от животински произход.

Киноата е без глутен и е лесна за усвояване. Поради всички тези характеристики тя се смята за подходяща като култура за осигуряване живота на екипажите в космическите екологични системи (Controlled Ecological Life Support System) на НАСА.

Въпреки, че киноата не е зърнена култура, можем да я използваме в кухнята като заместител на ориза, кус-куса, просото... Семената ѝ са покрити с едно горчиво вещество, самонин, който я предпазва от атаките на птиците. Поради тази причина трябва много хубаво да я измием преди да я сготвим.

Суши с киноа

Явно вече сте забелязали, че в моите рецепти няма захар и оцет (и двете подкисляват организма), затова ще пропусна разбъркването на киноата с оризов оцет или захар и оцет, както се прави с ориза на обикновеното суши.

Тук може да експериментирате и сложите зеленчуците, които въображението и вкусът ви подсказват,  но все пак, ще спомена тези, които съм използвала аз.

Необходимо ви е:

- малка бамбукова рогозка или няколко пласта алуминиево фолио, за оформяне на рулата
- остър нож

Необходими продукти за 2 рула

2 листа от водорасли нори
100 грама киноа
2 изпечени и обелени чушки
½ авокадо нарязано на лентички
няколко тънки лентички бяла ряпа дайкон
майонеза веган – виж рецептата тук *
семена на черен сусам
фина морска сол

* В тази рецепта, съм използвала майонеза направена със сусамово олио вместо слънчогледово, процедурата по правенето обаче, си остава същата.

За сервиране:
соев сос
уасаби

След щателно измиване, киноата се вари във вряла и подсолена вода за около 15 минути. Готова е когато зрънцата набъбнат и по тях се появят малки бели  кълнчета или както е описано на опаковката.  Ако не е извряла цялата вода, я изсипете и оставете киноата настрана да изстине.

Разпънете бамбуковата рогозка. Поставете върху нея лист нори с лъскавата страна надолу и разстелете тънък слой от вече сварената киноа, като оставите борд около 2 см в горния край.

На 3 см от близкия край наредете по дължина желания пълнеж. (В сушито на снимката съм сложила: бяла ряпа, чушка, авокадо, майонеза и черен сусам).

С помощта на розетката, навийте внимателно стегнато рулото. Ако рулото не се залепи хубаво в горния край, смачкайте няколко зърна киноа или намокрете с капка вода.

С помощта на много остър нож нарежете рулата на парченца с дебелина около 2 см. 

Сервирайте със соев сос и уасаби.

Ако няма да сервирате веднага, опаковайте рулата във фолио и ги оставете в хладилника за няколко часа.

Да ви е сладко!

Милена 

ПРЕПРАТКИ:

Facebook страница: VeganZona
Facebook група: VeganZona: Храна – Здраве -Природа




giudizio

1 коментар: